Znate, ono što je stvarno važno jeste da su ljudi oko Vas sretni i zdravi.
Sve je ostalo poput kapi kiše na pijesku...
PAUL WALKER (1973.-2013.)

Odnosi s javnošću u bolnicama

srpnja 24, 2018

Odnosi s javnošću u bolnicama

Odnosi s javnošću u bolnici, kao i ostali aspekti bolničke administracije, relativno je novo područje. Ne tako davno profesionalni menadžeri u bolnici bili su veoma rijetki. Bolnicom najčešće upravlja odbor liječnika na čelu s ravnateljem. Ovi liječnici su više usmjereni na brigu za pacijenta nego na administrativne detalje. Kad bolnica postane veća i kompleksnija, upraviteljske obveze se izmijene u profesionalno osposobljen administrativni kadar. Kad bolnički menadžment preraste u profesionalni, potreba za odnosima s javnošću postane vidljiva i potrebna.
U takvim uvjetima uloga djelatnika odnosa s javnošću ili komunikacijskih praktičara (različiti su nazivi i pristupi) u zdravstvu treba biti promicanje sudjelovanja svih njihovih ciljnih javnosti  u životu zdravstvene ustanove, odnosno doživljaj zdravlja kao jednog od osnovnih ljudskih prava. Djelatnici odnosa s javnošću također se moraju pozabaviti novim izazovima, između ostalog i svojim vlastitim kompetencijama. Usvajanje inkluzivnog profesionalnog stila u radu s partnerskim organizacijama identificira se tek kao jedan od čimbenika uspjeha. Naglasak na savjetovanju nesumnjivo predstavlja ključnu promjenu u komunikacijskoj praksi brojnih nacionalnih zdravstvenih službi (npr. Velika Britanija), i to zato što uključuje promjenu mentaliteta, odnosno pomak od tradicionalnog jednosmjernog informiranja javnosti prema radu s javnošću na prepoznavanju problema zdravstvene zaštite i njihovih rješenja. Takav pristup pretpostavlja manje oslanjanje na tradicionalne metode masovne komunikacije, odnosno više naglasak na interpersonalnim kanalima kao dijelu planskog pristupa komunikaciji u zdravstvenom sektoru.
Osoblje koje se bavi odnosima s javnošću u bolnicama ima dvije osnovne uloge:
1.     u očima javnosti ojačati i održati viziju institucije kao mjesta gdje su medicinska stručnost, suosjećajnost i učinkovitost na prvom mjestu
2.     pomoći da se na tržištu prodaju sve brojnije bolničke usluge.
Iskustva u svijetu, prije svega američka, ukazuju da su bolnice suočene s nekoliko većih promjena u sustavu zdravstvene zaštite koje imaju posebne implikacije na praksu odnosa s javnošću:
1.     vlade mijenjaju metode plaćanja davateljima zdravstvene zaštite
2.      konkurencija je drastično porasla
3.      osim odnosa s javnošću marketing je velika industrijska potreba.
Svakako da ovim činjenicama treba pridodati kako se imidž bolnica u javnosti često jednostrano i iskrivljeno ocjenjuje. Bolnice se ne natječu između sebe samo za pacijente, nego i sa sve većim brojem alternativnih sustava. Raspon bolničkih djelatnosti je opao kako organizacije održavanja zdravlja, kirurški centri i ostale manje ustanove preuzimaju dio tržišta koje je nekad kontrolirala bolnica.
Iako odnosi s javnošću igraju vrlo važnu ulogu u zdravstvenim organizacijama, broj zaposlenih na puno radno vrijeme je i dalje malen. Vjeruje se kako bude rasla profesionalizacija administracije zdravstvene zaštite, rast će i mogućnosti za odnose s javnošću. U takvim uvjetima djelatnici odnosa s javnošću su potrebni kako bi: savjetovali administraciju i profesionalne zaposlenike o različitim pitanjima unutarnjeg odjela, radili s društvenom zajednicom, uspostavljali i održavali odnose s medijima te osobito radili na imidžu organizacije. Kada je riječ o imidžu bolnice, ključna zadaća djelatnika u odnosima s javnošću je uspostaviti i njegovati pozitivni imidž. Pozitivni imidž treba pomoći bolnici:
·       održati pacijenta i ostale klijente u odnosu s bolnicom ili pridobiti nove pacijente
·       povećavati komunikaciju s unutarnjom i vanjskom javnošću
·       profilirati se unutar zdravstva i razgraničiti prema konkurenciji
·       omogućiti da se iz kriznih situacija iziđe ojačan.
Da bi se to postiglo, potreban je profesionalan tim. Dobar primjer svakako je Gespag-društvo za upravljanje bolnicama u Gornjoj Austriji koje ima 12 bolnica u svom sustavu. Kvalitetno organizirani odnosi s medijima, komunikacijski kanali (web stranica), pristup službenim fotografijama za medije itd. rezultat su rada tima glasnogovornika koga čine 10 stručnjaka odnosa s javnošću – tri u središnjici i sedam za najveće bolnice.[1] Samo takvim pristupom bolnice će očuvati i ojačati svoju sliku u javnosti.
Lit.
Baskin, O., Arnoff, C., Lattimore, D. (1997): Public Relations – The Profession and the Practice, McGraw Hill, Boston.
Z. Tomić: Odnosi s javnošću-Teorija i praksa, Synopsis, Zagreb, 2016.




[1] http://www.gespag.at

Pokreće Blogger.