Znate, ono što je stvarno važno jeste da su ljudi oko Vas sretni i zdravi.
Sve je ostalo poput kapi kiše na pijesku...
PAUL WALKER (1973.-2013.)

KLJUČNI POJMOVI I VJEŠTINE KOMUNIKACIJE U ZDRAVSTVU 4.

listopada 19, 2018

KLJUČNI POJMOVI I VJEŠTINE KOMUNIKACIJE U ZDRAVSTVU 4.

31. Izbor trenutka komunikacije
Trenutak stupanja u komunikaciju jako je važan za učinke komunikacije. Svaki komunikator treba promišljati o izboru trenutka za svoje važne razgovore. Morate biti svjesni hoće li razgovor biti u loš i nepogodan trenutak za vašeg sugovornika. Treba biti svjestan nepromišljenog trenutka i mogućeg utjecaja na sadržaj i formu razgovora. U narodu postoji misao kako se treba paziti ponedjeljka i petka. Prvi je jako dinamičan za sve poslovne ljude a petkom nitko ne želi teške razgovore. Izbor trenutka vrlo je važna komunikacijska vještina.
32. Utjecaj kulture i statusa u komunikaciji
Vrlo važno je znati kakav je utjecaj kulture i statusa u komunikaciji između dvije osobe. Zauzima li jedna osoba viši položaj od druge u nekoj organizaciji. Ovaj činitelj može utjecati na slobodu da se iskreno izraze različita mišljenja ili da se razvija prijateljstvo. Važno je imati u vidu i kulturu iz koje dolazi sugovornik. Svaka organizacija i zajednica predstavlja jednu kulturu s nepisanim pravilima. Poštovanje kulturnih raznolikosti vrlo je važan aspekt uspješne komunikacije i izgradnje odnosa.
33. Raznolikost u spolu
Jedan od činitelja koji nikad ne bi smjeli činiti i ignorirati u komunikaciji je spol. Iako ljude ne treba promatrati kroz stereotipe, dobro je obratiti pozornost na moguće spolne predrasude kod naših sugovornika. Načelo ravnopravnosti i načelo uvažavanja jako su bitni u komunikaciji.
34. Mjesto komunikacije
Vrlo važan aspekt komunikacije je mjesto. Jedno od prva tri pitanja u gotovo svakoj komunikaciji (tko, kada i gdje) je odabir lokacije i mjesta. Odvija li se komunikacija na „domaćem“, „neutralnom“ ili „gostujućem“ terenu nije nevažno. Izbor mjesta često će utjecati na vašu sigurnost i opuštenost. Ljudi više vole primiti nekoga u svom uredu nego otići u „tuđi“ ured. Bolje se osjećamo u svom uredu nego u TV studiju kada komuniciramo s novinarima. Postoje i neutralne lokacije koje ne daju nikome prednost u komunikaciji.
35. Komunikacijska fleksibilnost
Fleksibilnost je karakterna osobina ljudi s izuzetnim komunikacijskim vještinama. Biti fleksibilan znači da se možete prilagoditi različitim ljudima i prilikama, što nam pruža veći izbor iskustava i uspjeha u komunikaciji. Fleksibilnost nije slabost nego vrlo poželjna komunikacijska vještina.
36. Taktičnost u komunikaciji
Komunikacijska vještina taktičnost nužna je u uspjehu komunikacije. Stručnjaci nude nekoliko savjeta kako postati taktičan: Razmislite prije nego progovorite; ispričajte se brzo kada pogriješite; razgovarajte, a ne nadmećite se; odaberite pravi trenutak za komentare; koncentrirajte se na ponašanje, ne na osobu; slušajte pa i kritika bila. Zapamtite komunikacija je ravnoteža.
37. Prvo i posljednje u komunikaciji
Najvažniji trenutak u komunikacije je početak komunikacije. Vaš prvi komentar može biti vrlo glup ako niste pripremljeni. Vidjeli smo važnost prvog dojma. Tim više je važan način kako otvaramo komunikaciju. Ne zaboravite kraj komunikacije. On treba biti dojmljiv i pamtljiv. Ne kaže se uzalud „Konac djelo krasi“  (finis opus coronat) i to znaju svi veliki govornici i komunikatori.
38. Subvokali
Subvokali su moćno tajno oružje kojim pokazujete da ste pažljiv i brižan slušatelj. Kako bi ste pokazali da slušate, možete upotrijebiti kratke fraze ili reći kao što su „oh“, „stvarno“, „zanimljivo“ i dr. Važno ih je koristiti umjereno. Subvokali su znaci koje proizvodimo kako bismo sugovorniku dali do znanja da pazimo i da smo angažirani a ne prekidamo sugovornika kao kod postavljanja pitanja i komentara.
39. Navođenje imena sugovornika
Najdraža riječ koju netko može čuti je njegovo vlastito ime. Ako ste sa sugovornikom na „ti“ vrlo korisna komunikacijska vještina je izgovor imena sugovornika. Njega to mobilizira, daje mu na važnosti i samopouzdanju. U razgovoru dobro je jedanput, dva do najviše tri puta izgovoriti me sugovornika. Tim komunikacijskim pristupom steći ćete simpatije i naklonst vašeg sugovornika.
40. Parafrazirajte, citirajte i ponavljajte

Vještina parafraziranja, ponavljanja ili citiranja je vrlo važna tehnika koja vašem sugovorniku pokazuje da ga uvažavate, cijenite ono što govori i da ga slušate. Ljudi vole čuti druge kako ponavljaju njihove riječi i komentare. Jako im laska kada znaju da ste s toliko pozornosti slušali i da uvažavate njihova stajališta, misli i ideje. 

Pokreće Blogger.