Umijeće komuniciranja s drugim osobama 1. - Važnost pozitivnog pristupa
Umijeće komuniciranja s drugim osobama 1.- Važnost pozitivnog pristupa
Jedna od najvažnijih kompetencija svih medicinskih djelatnika je kompetencija ophođenja s drugim djelatnicima, kako po vertikalnom tako i horizontalnom odnosu. U svojoj dvadesetogodišnjoj medicinskoj praksi bezbroj puta sam svjedočila kako kvaliteta komunikacije unaprjeđuje odnose a s druge strane loša komunikacija stvara često strahovito loš ambijent koji ponekad može uzrokovati i teške krize.
Sposobnost pozitivnog pristupa
Najvažniji i najcjenjeniji oblik inteligencije u zapadnim zemljama prije svega u SAD-u je socijalna inteligencija, tj. sposobnost da se dobro slažete s drugim osobama. Istraživanja potvrđuju da će 85 posto uspjeha u životu jedne osobe ovisiti od snalažljivosti u društvu, sposobnosti da na pozitivan i efikasan način utječu na druge i navedu druge da surađuju u postizanju ciljeva.
Loše vijesti sastoje se u tome da nedostatak umijeća u komunikaciji s drugima jeste osnovni razlog neuspjeha, frustracije i nesreće u životu i na poslu. JeUmijeće komuniciranja s drugim osobama 1dno istraživanje potvrđuje da više od 95 posto muškaraca i žena napuste svoj posao ili bivaju otpušteni zbog toga što ne uspiju uspostaviti dobru komunikaciju s drugim osobama. Psiholozi, s druge strane, smatraju da najviše radosti u životu stvaraju lijepi odnosi s drugim osobama, dok najveći broj životnih problema izvire iz neuspješnih i neskladnih odnosa s ljudima.
Samopoštovanje i zdravlje
Naše samopoštovanje i naše zdravlje izravno su povezani. Što više volite i poštujete sebe, to više volite i poštujete druge. Što sebe smatrate vrjednijom i značajnijom osobom, time isto tako i druge više cijenite i uvažavate. Što više prihvaćate sebe takvim kakvi ste, to i druge više prihvaćate na taj način. Vrlo je važno da smo zdrava osoba. Mi smo zdravi u onoj mjeri u kojoj svjesno u svakom čovjeku i u svakoj situaciji sagledavamo ono što je dobro. Mi nismo zdrava osoba u onom stupnju u kojem smo spremni da u ljudima i okolnostima vidimo ono što je loše. Tragamo li u drugima za onim što je dobro ili ih kritiziramo ili se žalimo na njih? Mi smo zdrava osoba u onom stupnju u kojem lako izlazimo na kraj s najrazličitijim tipovima ljudi. Da bi uspjeli moramo graditi visoko samopoštovanje. Nedostatak samopoštovanja manifestira se u vidu ljutnje, nestrpljivosti, kritike, ružnih riječi, svađe s drugima.
Impresionirajte druge ljude
U odnosu s drugim osobama sve će vam poći lakše od ruke ako im pristupate neizravno, a ne izravno. Taj način komuniciranja zove se Načelo ili zakon neizravnog pristupa. Neizravan način da impresionirate drugu osobu, jeste da vi budete impresionirani njom. Što vas više impresionira druga osoba, time tko je ona ili time što je postigla u životu, to je vjerojatnije da će i ona biti impresionirana vama. Ako želite da se netko zainteresira za vas, izravan način bi bio da joj pričate sve o sebi. Ali neizravan način je efektniji. A on se sastoji u tome da vi postanete zainteresirani za nju. Što se više zainteresirate za drugu osobu, to je vjerojatnije da će se i ona zainteresirati za vas.
Kako ćete postići da vas druga osoba poštuje?
Najbolji način sastoji se u tome da vi poštujete njih. Kada drugoj osobi ukazujete poštovanje i kada joj pokazujete da joj se divite, i ona će to isto osjećati prema vama. U ljudskim odnosima tj. u komunikaciji to se naziva načelom reciprociteta. Kad god učinite nešto lijepo za nekog drugog, i on/a će poželjeti da vam to uzvrati podjednako lijepom gestom. Većina veza se temelji na ovom načelu. Naša priroda je tako osmišljena da sve što radimo drugoj osobi ima povratni utjecaj na nas same.
Savjet, primjenjujte načelo neizravnog pristupa. Iskoristite svaku priliku da kažete i uradite stvari koje će učiniti da se ljudi osjećaju vrjednijima. Svaki put kada ste ljubazni prema drugoj osobi, pojačavate vlastito samopoštovanje. Postajete pozitivnija i zdravija osoba.
Lit.:
Brian Tracy: Maximum Achievement: Strategies and Skills That Will Unlock Your Hidden Powers to Succeed, 1995.
S. Tubbs: Human Communication-Principles and Contexts, Mc Graw Hill, New York, 2010