Znate, ono što je stvarno važno jeste da su ljudi oko Vas sretni i zdravi.
Sve je ostalo poput kapi kiše na pijesku...
PAUL WALKER (1973.-2013.)

Učinkovita/efikasna komunikacija u zdravstvu 12. – Profesionalni odgovor na verbalni konflikt

rujna 08, 2019


Učinkovita/efikasna komunikacija u zdravstvu 12. – Profesionalni odgovor na verbalni konflikt
1. Održavajte otvoren i suosjećajan ton glasa.
2. Održavajte kontakt očima (imajući na umu kulturne razlike). To može biti teško, ali prenosi drugoj strani da ste samouvjereni i kompetentni.
3. Držite otvoren stav tijela rukama uz tijelo ili otvorene prema osobi (ali ne upadajući u prostor druge osobe) Nemojte prekrižiti ruke, tapkati nožnim prstima, mahati prstom ili izvoditi bilo koji govor tijela koji se obično povezuje sa bijesom.
4. Nemojte se fizički povlačiti, osim ako ne vidite da ste u fizičkoj opasnosti. Stojeći na tlu, vaše će držanje prenijeti poruku sigurnosti.
5. Budite svjesni svojih vlastitih vrijednosti, uvjerenja i kulturnih perspektiva.
6. Kada razgovor očigledno eskalira, premjestite se na više privatnu lokaciju.
7. Slušajte aktivno i pažljivo bez kritiziranja ili da budete defanzivni.
8. Usredotočite se na problem ili pitanje, a ne na uključenu osobu /osobe.
9. Koristite poruke sa "Ja"   koje izražavaju vaše misli, osjećaje i uvjerenja na otvoren i jasan način.
10. Koristite jezik koji ne prosuđuje, ne razjaruje, kao što je "Čini mi se ..."
11. Uspostavite temeljna pravila za održavanje sigurnog okruženja za dijalog, kao što je "samo jedna osoba govori u isto vrijeme, a druga sluša".
12. Ponudite objašnjenja, ali nemojte se ispričavati.
13. Budite opširni, rezimirajte i prenesite istu ideju na više načina.
14. Pokušajte razumjeti namijenjeno značenje onoga što drugi ljudi govore.
15. Identificirajte ideje koje razjašnjavaju vaša pitanja, probleme i pomažu u pronalaženju rješenja
16. Izbjegavajte beskorisne odgovore na konflikte, kao što su svađanje, sarkazam, moraliziranje, nevjerica, kontradikcija, kritika, ismijavanje i prijetnje.
17. Koristite metafore i analogije kao blagi način stvaranja i održavanja odnosa.
18. Održavajte pozitivan kontekst iskazujući ono što želite i izbjegavajte iskazivanje onoga što ne želite.
19. Ponovite ili reproducirajte ono što vjerujete da čujete.
20. Ako kažete da ćete se za nešto pobrinuti ili nešto promijeniti, učinite to. Zatim potražite osobu kojoj ste se obvezali i prijavite svoje djelovanje i rezultat. Malo drugoga će otići toliko daleko kao pokazivanje da ste pouzdani i želite raditi na rješenju.
21. U teškim situacijama razmislite o korištenju neutralnog facilitatora koji razumije njegovu ili njezinu ulogu.
Izvor:
A. M. Sallee: Effective Communication and Conflict Resolution, in: B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
D. Booher: Gender banders: gender negation communication style differences, 2012.
J. Newburn: Generational communications styles, 2009.
American Nurses Association: Principles for nursing documentation, Silver Spring, MD, 2010.

Pokreće Blogger.