Učinkovita komunikacija u zdravstvu 13. – profesionalno, jasno i osjetljivo komuniciranje
Učinkovita
komunikacija u zdravstvu 13. – profesionalno, jasno i
osjetljivo komuniciranje
U današnjemu okruženju zdravstvene
zaštite, gdje su visoke razine stresa uobičajene, a sigurnost pacijenata,
kvalitetna skrb i financijska ograničenja svakodnevne brige, medicinske sestre
igraju ključnu ulogu u promicanju produktivnoga radnog okruženja u kojemu su
povjerenje i odnos između članova zdravstvenoga tima uobičajeni i svi rade prema
istom cilju − pružanju sigurne, pravovremene, učinkovite, djelotvorne
zdravstvene skrbi usmjerene na pacijenta. Profesionalna, jasna i osjetljiva
komunikacija pruža temelj za stvaranje takvih poticajnih, učinkovitih
zdravstvenih okruženja.
Prvi korak u razvoju profesionalnoga
načina komunikacije razumijevanje je mnogih složenih i raznolikih čimbenika koji
utječu na komunikacijski proces, kao što su rodne, kulturne, generacijske i
interdisciplinarne razlike, od kojih svaka predstavlja mnoge izazove za medicinsku
sestru koja mora nastojati razumjeti i biti razumljiva.
Drugi korak je usvajanje pozitivnih
komunikacijskih tehnika koje uključuju razvoj povjerenja, korištenje
"poruka s ja", uspostavljanje kontakta s očima, održavanje obećanja,
osjećaj empatije, korištenje otvorenoga načina komunikacije, objašnjavanje
informacija i svjesnost govora tijela.
Treći korak je da svaka medicinska sestra
razmisli o svome korištenju tehnika negativne komunikacije, kao što su
blokiranje, lažna uvjeravanja, proturječne poruke, logičke zablude i kognitivne
distorzije, koje mogu ometati učinkovite odnose s pacijentima i suradnicima.
Prepoznavanje, a zatim izbjegavanje
korištenja ovih tehnika negativne komunikacije je ključno ako medicinska sestra
krene prema profesionalnijem načinu komunikacije. Sljedeći korak u razvoju profesionalnoga
načina komunikacije je učenje bavljenja i rješavanje konflikta na pozitivan
način. Igranje uloga s pouzdanim kolegama pomoću tehnika rješavanja konflikta o
kojima se raspravlja u ovom poglavlju može pomoći medicinskoj sestri da postane
vještija u upravljanju konfliktom. Konačno, profesionalni način komunikacije
medicinske sestre može se dalje razvijati i poboljšavati kontinuiranim
proučavanjem, korištenjem različitih mrežnih resursa i drugdje u ovome
poglavlju.
Pokazivanje profesionalnoga, jasnog i
osjetljivog načina komunikacije ključno je za profesionalni komplet vještina za
medicinske sestre. Kao temelj djelotvornih, poticajnih radnih okruženja i
izvrsne skrbi o pacijentu, profesionalna komunikacija mora biti jedan od ciljeva
koje svaka medicinska sestra nastoji postići.
Izvor:
A. M. Sallee: Effective
Communication and Conflict Resolution, in: B. Cherry, S. R. Jacob:
Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management,
Elsevier, 2014.
D. Booher: Gender banders:
gender negation communication style differences, 2012.
J. Newburn: Generational
communications styles, 2009.
American Nurses
Association: Principles for nursing documentation, Silver Spring,
MD, 2010.