Znate, ono što je stvarno važno jeste da su ljudi oko Vas sretni i zdravi.
Sve je ostalo poput kapi kiše na pijesku...
PAUL WALKER (1973.-2013.)

Učinkovita komunikacija u zdravstvu 13. – profesionalno, jasno i osjetljivo komuniciranje

veljače 10, 2020

Učinkovita komunikacija u zdravstvu 13. – profesionalno, jasno i osjetljivo komuniciranje

U današnjemu okruženju zdravstvene zaštite, gdje su visoke razine stresa uobičajene, a sigurnost pacijenata, kvalitetna skrb i financijska ograničenja svakodnevne brige, medicinske sestre igraju ključnu ulogu u promicanju produktivnoga radnog okruženja u kojemu su povjerenje i odnos između članova zdravstvenoga tima uobičajeni i svi rade prema istom cilju − pružanju sigurne, pravovremene, učinkovite, djelotvorne zdravstvene skrbi usmjerene na pacijenta. Profesionalna, jasna i osjetljiva komunikacija pruža temelj za stvaranje takvih poticajnih, učinkovitih zdravstvenih okruženja.
Prvi korak u razvoju profesionalnoga načina komunikacije razumijevanje je mnogih složenih i raznolikih čimbenika koji utječu na komunikacijski proces, kao što su rodne, kulturne, generacijske i interdisciplinarne razlike, od kojih svaka predstavlja mnoge izazove za medicinsku sestru koja mora nastojati razumjeti i biti razumljiva.
Drugi korak je usvajanje pozitivnih komunikacijskih tehnika koje uključuju razvoj povjerenja, korištenje "poruka s ja", uspostavljanje kontakta s očima, održavanje obećanja, osjećaj empatije, korištenje otvorenoga načina komunikacije, objašnjavanje informacija i svjesnost govora tijela.
Treći korak je da svaka medicinska sestra razmisli o svome korištenju tehnika negativne komunikacije, kao što su blokiranje, lažna uvjeravanja, proturječne poruke, logičke zablude i kognitivne distorzije, koje mogu ometati učinkovite odnose s pacijentima i suradnicima.
Prepoznavanje, a zatim izbjegavanje korištenja ovih tehnika negativne komunikacije je ključno ako medicinska sestra krene prema profesionalnijem načinu komunikacije. Sljedeći korak u razvoju profesionalnoga načina komunikacije je učenje bavljenja i rješavanje konflikta na pozitivan način. Igranje uloga s pouzdanim kolegama pomoću tehnika rješavanja konflikta o kojima se raspravlja u ovom poglavlju može pomoći medicinskoj sestri da postane vještija u upravljanju konfliktom. Konačno, profesionalni način komunikacije medicinske sestre može se dalje razvijati i poboljšavati kontinuiranim proučavanjem, korištenjem različitih mrežnih resursa i drugdje u ovome poglavlju.
Pokazivanje profesionalnoga, jasnog i osjetljivog načina komunikacije ključno je za profesionalni komplet vještina za medicinske sestre. Kao temelj djelotvornih, poticajnih radnih okruženja i izvrsne skrbi o pacijentu, profesionalna komunikacija mora biti jedan od ciljeva koje svaka medicinska sestra nastoji postići.
Izvor:
A. M. Sallee: Effective Communication and Conflict Resolution, in: B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
D. Booher: Gender banders: gender negation communication style differences, 2012.
J. Newburn: Generational communications styles, 2009.
American Nurses Association: Principles for nursing documentation, Silver Spring, MD, 2010.

Pokreće Blogger.