Znate, ono što je stvarno važno jeste da su ljudi oko Vas sretni i zdravi.
Sve je ostalo poput kapi kiše na pijesku...
PAUL WALKER (1973.-2013.)

Umijeće komuniciranja s drugim osobama 3. - Čarobni osmijeh

travnja 26, 2018

Umijeće komuniciranja s drugim osobama 3. – Čarobni osmijeh
Nakon što smo u prethodnoj kolumni ukazali na značenje pozitivnog pristupa i rekli NE kritiziranju, pa i onom konstruktivnom, razmotrit ćemo nekoliko pozitivnih, konstruktivnih i psihološki dobro osmišljenih proaktivnih oblika ponašanja koja možemo primijeniti kako bismo unaprijedili našu komunikaciju i odnos prema drugim ljudima. Svaka od njih dopire do dubinskih podsvjesnih potreba ljudi, do potrebe da se osjete važnim, cijenjenim i poštovanim. Ove posebne potrebe formirale su se u djetinjstvu.
1. Budite pomirljivi
Prvi savjet i način ponašanja je da budete pomirljiva osoba. Ljudi vole biti u društvu pomirljivih muškaraca i žena . Kada potvrdno klimate glavom, smiješite se i slažete sa osobom s kojom pričate i komunicirate ona će se osjećati vrjednijom i poštovanijom. Kada osobi kažete da nije u pravu, ona odmah reagira defanzivno, kako bi zauzela obrambeni stav i postala još nepopustljivija. Naše samopouzdanje je često vrlo krhko, i kada nam netko kaže da nismo u pravu, mi reagiramo impulsivno kako bismo sačuvali i obranili svoja gledišta po svaku cijenu. Budite pomirljivi. Budite takva osoba koja se lako složi s drugim osobama. Imajte na umi i ovaj savjet „Složite se uz neznatan otpor“. Ako postanete pomirljiva osoba sa kojom je lako komunicirati, stvarate daleko manji otpor kod drugih ljudi i u tome da vam pomognu i da se u svemu razumiju s vama.
2. Prestanite se raspravljati
Pamtim priču mog dragog prijatelja "Kako sam rastao postao sam veliki diskutant. Raspravljao bi o svemu. No, ubrzo sam se zatekao u takvoj situaciji da sam često ostajao sama. Ljudi su me počeli izbjegavati. Ja sam pobjeđivao sa svim argumentima, ali sam gubio prijatelje. „Čovjek koji radi protiv sebe ostaje čvrsto vezan za svoje mišljenje“. Veze i odnosi su ono što je važno, a ne biti u pravu ili pobijediti argumentima." Najbolje što možete učiniti kada vam netko kaže nešto što osjećate da nije točno jeste da jednostavno to PREŠUTITE.
3. Prijateljski prihvatite osobe
Svatko od nas je po prirodi takav da traži da ga drugi ljudi prihvaćaju. Na taj način gradite samopoštovanje kod osoba. Svi mi osjećamo duboku potrebu da nas drugi ljudi prihvate pa čak i oni ljudi koje ne poznajemo. Kada se dvije osobe sretnu važno je da postoji između njih izvjestan stupanj uzajamnog prihvaćanja. Mi promatramo oči, osmijeh, lice i govor tijela druge osobe da bi vidjeli jeli nas ta osoba prihvaća i raduje li je naša nazočnost. Zato je važno da mi napravimo veliki korak u našem ophođenju, korak prihvaćanja svake osobe kao jednako vrijedne i poštovane.
4. Čarobni osmijeh
Što morate raditi da bi pokazali da nekoga prihvaćate? Jednostavno samo se nasmiješiti. Treba razlikovati smijeh od osmijeha. Istraživanja pokazuju da je potrebna aktivnost samo 13 mišića da se nasmiješite, a 112 mišića da biste se namrštili. Čovjek bez osmjeha ne bi trebao otvoriti dućan ili radnju. Prodavatelji, poslovni ljudi i svi oni čija sredstva za život zavise od kupaca ili financijske potpore drugih moraju naučiti kako da iskažu prijateljski stav u svojim odnosima. Slično je ili isto i u medicini. Svako jutro susrećem kolegice i kolege, liječnike, pa na kraju one najvažnije pacijente. Osmjeh je taj koji gradi povjerenje i odnose. Polazna točka da postanete omiljeni je da volite druge ljude.
5. Izrazite zahvalnost
Odajte priznanje. Jedna od najdubljih čovjekovih potreba jeste da bude priznat. Pohvalite ljude za ono što rade i čine. Pohvalite ljude odmah ili čim vam se za to ukaže prigoda. Pohvalite ne općenito. Pohvalite pojedinačne postupke. Hvalite svaki postupak koji želite da se ponovi. Kad god je to moguće pohvalite ljude javno. Ako morate nekoga da ispravite u nečemu, ispravite je nasamo, ali je hvalite pred drugima. Napoleon je jedanput rekao: „Došao sam do izvanrednog saznanja, muškarci su spremni dati i svoj život za odlikovanje“. Ili kao što je A. Lincoln rekao: Svatko voli komplimente“. Pohvala je moćan motivator kada se uputi na pravi način.
6. Recite HVALA
Riječ hvala ima nevjerojatnu moć. Svaki put kada je uputite drugoj osobi njezino samopoštovanje raste. Riječ hvala oplemenjuje nastojanje. Vaša riječ „hvala“ povećava izglede da će vam to ponovno učiniti. Ako kažete „hvala“ za male stvari, ljudi će ubrzo za vas činiti velike stvari. Razvijajte naviku da kažete „hvala“ svakom za sve što učini. Tijekom čitavog dana, zahvaljujte ljudima koji nešto čine za vas. Zahvalite se ljudima što su se sastali s vama. Zahvalite im što su izdvojili vrijeme za vas. Zahvalite im na komentarima, velikodušnosti, za pomoć… Razvijte stav zahvalnosti!
7. Načelo bumeranga
Svaka iskrena emocija koju iskažete prema nekoj drugoj osobi prije ili kasnije će vam se vratiti poput bumeranga. Kad iskažete lijepe osjećaje prema drugoj osobi ili o nekom kažete nešto lijepo, to će vam se na kraju vratiti, kao bumerang. Isto načelo vrijedi ako kažete nešto negativno i loše. Zato je važno potruditi se da ono što pričamo o drugima da bude u skladu sa onim što želimo da nam se vrati. Odolimo iskušenju da kritiziramo, prigovaramo, osuđujemo… Važno je biti pomirljiv i prijateljski prihvaćati druge osobe. Kada drugi pričaju, slušajte ih pozorno, i sjetite se bumeranga.
Lit.:
Brian Tracy: Maximum Achievement: Strategies and Skills That Will Unlock Your Hidden Powers to Succeed, 1995.
S. Tubbs: Human Communication-Principles and Contexts, Mc Graw Hill, New York, 2010.



Pokreće Blogger.