Znate, ono što je stvarno važno jeste da su ljudi oko Vas sretni i zdravi.
Sve je ostalo poput kapi kiše na pijesku...
PAUL WALKER (1973.-2013.)

Učinkovita/efikasna komunikacija u zdravstvu 5. – Slušanje

kolovoza 06, 2019

Učinkovita/efikasna komunikacija u zdravstvu 5. – Slušanje

Grčki komediograf Epikrat (iz Ambrakije)  isticao je kako je priroda ljudima dala jedan jezik i dva uha, kao znak da bismo trebali slušati dvostruko više nego što govorimo. To potvrđuje kako je slušanje svakako važan element jasne i učinkovite komunikacije kao i svaka druga komponenta. Mnogi distraktori pridonose lošim navikama slušanja. Oblikovanje odgovora dok druga osoba još govori ometa primanje cjelokupne poruke. Ometanja okoline mogu uzrokovati velike poremećaje. Galama, povišeni tonovi, šuškanje papirima ili višestruki istodobni razgovori u prometnom odjelu medicinskih sestara samo su neki od prekida koji unose metež u najjednostavnije instrukcije.
Slušanje je jedna ili najvažnija tehnika učinkovite komunikacije. Ono uključuje tri svrsishodna koraka: 1) Saslušavanje je dovoljno slušanje da se zna što je rečeno. 2) Razumijevanje  je obrada informacija koje ste čuli. 3) Prosudba je donošenje odluke o onome što ste čuli.
Primatelj, možemo ga promatrati kao zdravstvenog djelatnika u zdravstvenoj ustanovi, može koristiti brojne tehnike kako bi si olakšao sposobnost slušanja:
-          Pružite nepodijeljenu pažnju pošiljatelju tako što ćete se pomaknuti u mirnije područje kako biste izbjegli odvraćanja i zaustavljanje govornika da  razjasni bilo koju točku koja nije shvaćena.
-          Pružite povratnu informaciju u smislu percipiranog značenja poruke preformuliranjem u vlastite riječi primatelja.
-          Obratite pozornost na pozicioniranje tako da se suočite s pošiljateljem i uspostavite kontakt očima.
-          Zabilježite neverbalne poruke, kao što je govor tijela, i odgovorite na njih.
-          Završite sa slušanjem prije nego počnete govoriti.
Ako ste izvršili svaki od ovih koraka, uključili ste se u aktivno slušanje. Aktivno slušanje dramatično će poboljšati vjerojatnoću primanja ispravne poruke. Jednako važno, aktivno slušanje podrazumijeva poštovanje za govornika i komunicira uvažavanje onoga što govornik ima za ponuditi. Neverbalna poruka koju aktivno slušanje donosi je: "Cijenim vas i ono što imate za reći važno je za mene."

Izvor:

B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.

A. M. Sallee: Effective Communication and Conflict Resolution, in: B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.

D. Booher: Gender banders: gender negation communication style differences, 2012.

J. Newburn: Generational communications styles, 2009.

American Nurses Association: Principles for nursing documentation, Silver Spring, MD, 2010.

Pokreće Blogger.