Znate, ono što je stvarno važno jeste da su ljudi oko Vas sretni i zdravi.
Sve je ostalo poput kapi kiše na pijesku...
PAUL WALKER (1973.-2013.)

Učinkovita/efikasna komunikacija u zdravstvu 9. –Komunikacija i kulturna raznolikost

rujna 03, 2019


Učinkovita/efikasna komunikacija u zdravstvu 9. –Komunikacija i kulturna raznolikost

Za uspješnu komunikaciju važno je istaknuti specifičnost kulturnih pitanja. Osjetljivost na kulturne razlike je sastavni dio odgovornosti medicinske sestre. Mnoga su kulturna uvjerenja čvrsto isprepletena s jakim vjerskim uvjerenjima. Društva diljem svijeta ovise snažno ili čak snažnije o različitim alternativnim izvorima iscjeljivanja kao i o medicinskoj znanosti. Neki ljudi rijetko imaju priliku povezati se s medicinskom znanošću kao što je poznato u razvijenim zemljama.
Očigledna poteškoća je potencijalna jezična barijera. Čak i ako osoba govori engleski kao drugi jezik, jači utjecaj žargonskih izraza/slang termina i kolokvijalizama može rezultirati nerazumijevanjem. Osim toga, stres povezan s bolešću i eventualna hospitalizacija samo povećavaju mogućnost nesporazuma i frustracije. Srećom, većina zajednica ima prevoditelje koji su voljni prevoditi u zdravstvenom okruženju.
Iznenađuje raznolikost jezičnih prevodilaca (uključujući znakovni jezik za gluhe) koji su dostupni čak i u manjim zajednicama. Mnogi oblici komunikacije ne nose ista značenja u različitim kulturama. U nekim slučajevima, izravni kontakt očima treba izbjegavati ako je moguće. Dodir, koji se također smatra pozitivnom komunikacijskom tehnikom u Zapadnjačkoj kulturi, može se shvatiti kao ozbiljno kršenje prava privatnosti. Neke geste koje se smatraju neškodljivima u jednoj kulturi mogu predstavljati vulgarnost u drugoj. Neke kulture strogo se pridržavaju paternalizma; ako se muškarac-glava obitelji ne složi s postupkom ili liječenjem, član obitelji će odbiti predloženi postupak ili liječenje. Iako mnogi ljudi dijele osjećaj skromnosti, neke kulture doživljavaju veći osjećaj povrede kada moraju izlagati određene dijelove tijela nego što to čine drugi, Konzumiranje određene hrane, korištenje krvi ili krvnih proizvoda - mogućnosti kulturno raznolikih praksi su beskrajne, Sve navedeno definira potrebu za poznavanjem i razumijevanjem različitih kultura kako bi izbjegli potencijalne sukobe i pružili kvalitetnu i sigurnu zdravstvenu skrb.  
Interprofesionalna timska komunikacija
Interprofesionalni tim sastoji se od različitih disciplina koje pristupaju zdravstvenoj skrbi iz jedinstvene perspektive teorija i terapija njihovih pojedinačnih profesija. Razmotrite raznolikost koju predstavljaju medicinske sestre, liječnici, dijetetičari, respiratorni terapeuti, ljekarnici, radni terapeuti, fizioterapeuti, psiholozi i socijalni radnici. Zatim u mozaik dodajte podnivo stručnjaka: kardiologa, endokrinologa, onkologa, ortopeda, kliničkih medicinskih sestara specijalista, rekreativnih terapeuta, medicinskih sestara anestetičara, medicinskih sestara praktičara i medicinskih sestara znanstvenica. Registrirane medicinske sestre s različitim obrazovanjem (diploma, stupanj suradnika, prvostupnik ili magistar znanosti u sestrinstvu) i licencirane stručne medicinske sestre često se nalaze u istom odjelu sa sličnim zadacima. Sada dodajte pravnike, administratore, nelicencirano pomoćno osoblje, administrativno osoblje, računovođe i radnike na održavanju, da navedemo samo neke. Također razmotrite kulturne i generacijske razlike među profesionalcima zdravstvene njege i radnicima. Je li čudno što se događaju komunikacijske katastrofe?
Sve pozitivne komunikacijske tehnike o kojima se prethodno raspravljalo moraju se koristiti da bi se jasno razumjela percepcija drugoga. Slušanje je bitan alat za određivanje željene poruke iz jedinstvene perspektive druge discipline.
Često pojašnjenje i osjećaj "sigurnosti" su najvažniji pošto ljudi istražuju značenja koja svaka osoba pripisuje situaciji i disciplinom-određenim predloženim rješenjima. Shvatiti da je osnovni cilj svih profesionalaca zdravstvene skrbi i pomoćnog osoblja da pruže kvalitetnu skrb pacijentu treba olakšati pozitivnu komunikaciju.
Povjerljivost i privatnost
Nijedna rasprava o komunikaciji nije potpuna bez upućivanja na pitanja povjerljivosti i privatnosti. Kršenje povjerljivosti i pacijentovog prava na privatnost putem nepromišljenog ogovaranja ima etičke i pravne posljedice. Razgovor bez razmišljanja u liftu, restoranu, kafiću, na parkiralištu ili na bilo kojem drugom javnom mjestu stvorio je duševnu bol za pacijenta kao i pružatelja zdravstvene njege.
Ostala mjesta na kojima je potrebno kontrolirati komunikaciju o povjerljivim ili osobnim problemima pacijenta uključuju odjel medicinskih sestara, sve stolove ili pultove duž hodnika i pomoćnih prostorija. Takva se mjesta često ne promatraju kao "javna" mjesta, ali mnogi ljudi prolaze pored tih područja i načuju informacije. Razmjena podataka o pacijentima trebala bi se odvijati samo između osoba s potrebom i pravom da znaju i trebala bi se odvijati u privatnim područjima.

Izvor:
B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
A. M. Sallee: Effective Communication and Conflict Resolution, in: B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
D. Booher: Gender banders: gender negation communication style differences, 2012.
J. Newburn: Generational communications styles, 2009.
American Nurses Association: Principles for nursing documentation, Silver Spring, MD, 2010.

Pokreće Blogger.