Znate, ono što je stvarno važno jeste da su ljudi oko Vas sretni i zdravi.
Sve je ostalo poput kapi kiše na pijesku...
PAUL WALKER (1973.-2013.)

Učinkovita/efikasna komunikacija u zdravstvu 10. – Razumijevanje i upravljanje konfliktom (sukobom)

rujna 03, 2019


Učinkovita/efikasna komunikacija u zdravstvu 10. – Razumijevanje i upravljanje konfliktom (sukobom)
Glavni cilj komunikacije je uspostaviti razumijevanje i suradnju s drugima. Međutim, veliki dio našeg društvenog okruženja karakteriziraju interakcije koje uključuju konflikte, nesporazume i neuspjeh u komunikaciji. Kada je više od jedne osobe uključeno u interakciju, postoji mogućnost za neslaganje i nerazumijevanje. Kada interakcija postane stresna, poprimajući konkurentnu, neprijateljsku ili oporbenu prirodu, ona se može klasificirati kao konflikt. Konflikti koji proizlaze iz razlika u ciljevima ili željama nisu dobri niti loši. Dvije temeljne osnove za konflikt su informacije (jedna osoba ima informaciju koje druga nema, ili dvije osobe imaju različite skupove informacija) i percepciju (ljudi vide stvari drugačije na temelju svojih jedinstvenih sustava vjerovanja). Usprkos neugodnosti, različita gledišta mogu rezultirati konstruktivnim ponašanjem i pozitivnim ishodima.
Konflikt, poput stresa, može imati i korisne i štetne posljedice za pojedinca. Neke od koristi koje mogu proizaći iz konflikta uključuju: (l) prepoznati talente i inovativne sposobnosti; (2) identificirati izlaz za izražavanje agresivnih nagona; (3) uvesti inovaciju i promjenu; (4) dijagnosticirati probleme ili područja od interesa; i (5) uspostaviti jedinstvo. Štetne posljedice dugotrajnog konflikta mogu uključivati ​​negativan učinak na emocionalno i fizičko blagostanje, naglasak na osobnu dobrobit u odnosu na grupu, odvraćanje vremena i energije od važnih ciljeva, financijski i emocionalni troškovi i osobni umor.
Većina nas doživljava obilje mogućnosti za konflikt, što može biti povezano s činjenicom da u naše odnose donosimo akumulaciju stavova, uvjerenja, mišljenja i navika. Tako je konflikt normalan i nije nužno nešto što treba izbjegavati. Iako je neugodan, konflikt signalizira prisutnost različitih točaka gledišta, koje mogu potaknuti kreativnost, njegovati razvoj i ojačati odnose. Održavanje okruženja koje podupire profesionalnu, jasnu i osjetljivu komunikaciju omogućuje pojedincima da se bore produktivnije, s manje štete i većim izgledima za rješavanje razlika i neslaganja. Karakteristike okruženja koja podržavaju profesionalnu komunikaciju su sljedeća:
Empatija: Osjećaj kako druga osoba osjeća i vidi situaciju onako kako je oni vide; podrazumijeva uvjerenje da su osjećaji druge osobe valjani, legitimni i opravdani.
Jednakost: Svi sudionici u procesu su jednaki; poštovanje individualnih razlika je očigledno, a ljudi su zadovoljni izražavanjem sebe slobodno i otvoreno.
Otvorenost: Osjećaji i misli izraženi su izravno i iskreno; ne pokušava se sakriti ili prikriti stvarni predmet neslaganja.
Pozitivnost: podrazumijeva kapitaliziranje sporazuma i njihovo korištenje kao osnovu za približavanje neslaganjima i bezizlaznostima; konflikt se smatra pozitivnim, a pojedinci koji su uključeni izražavaju pozitivna osjećanja jedni prema drugima i prema odnosu.
Podupiranje (suportivnost): osjećaji se izražavaju spontanošću radije nego strategijom; zahtijeva fleksibilnost i spremnost na promjenu osobnog mišljenja i stavova.
Usvajanje ovih komunikacijskih stavova i korištenje pozitivnih komunikacijskih strategija o kojima se prethodno raspravljalo može spriječiti većinu epizoda konflikata na radnom mjestu. Međutim, sigurno će se pojaviti situacije u kojima će medicinska sestra morati znati kako se nositi s konfliktnom situacijom i postići pozitivno rješenje.
Izvor:
A. M. Sallee: Effective Communication and Conflict Resolution, in: B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
B. Cherry, S. R. Jacob: Contemporary Nursing – Issues, Trends nad Management, Elsevier, 2014.
D. Booher: Gender banders: gender negation communication style differences, 2012.
J. Newburn: Generational communications styles, 2009.
American Nurses Association: Principles for nursing documentation, Silver Spring, MD, 2010.


Pokreće Blogger.